neginayeghLogo

عایق صوتی ماینر

فهرست مطالب

عایق صوتی ماینر

اگر شما هم از دستگاه ماینینگ استفاده میکنید پس حتما درباره صدای آن نگرانی زیادی دارید. ما در این مقاله سعی میکنیم تا راه حل کاربردی و به صرفه ای را در زمینه عایق صوتی ماینر به شما پیشنهاد دهیم.
برای اینکه بتوانید یک عایق مناسب برای دستگاه ماینر خود انتخاب کنید ، ابتدا به بررسی ساختار دستگاه می پردازیم.

صدای دستگاه ماینر از چه بخشی است؟

این دستگاه به دو عدد فن مجهز است که یکی از آن ها برای ورودی هوا و دیگری برای خروج هوا از دستگاه است. این دو فن برای خنک کردن تراشه ماینر و جلوگیری از بروز حرارت در آن کاربرد دارند.
کار کردن فن ها با سرعت زیاد موجب ایجاد نویز و صدای بسیار زیادی در اطراف دستگاه ماینر میشود. از همین رو جلوگیری از پخش نویز، استفاده از عایق های صوتی امری لازم و ضروری است.
سرعت فن در هنگام استخراج بیتکویین حدودا 4320-4560 دور در دقیقه است و صدای ایجاد شده از آن تا شعاع یک متری و حتی بیشتر معادل با 76Db(A) می باشد. این سر و صدا معادل غرش یک کامیون در فاصله 1 متری است.

دستگاه ماینر

بهترین عایق صوتی چیست؟

از بین عایق های صوتی موجود در بازار، عایق پشم سنگ بهترین گزینه است.

دلایل استفاده از عایق صوتی پشم سنگ چیست؟

عایق پشم سنگ از ذوب شدن سنگ آتشفشانی بازالت تولید میشود . نگین عایق سپاهان مجهز به کوره های کوپلا (طویل ترین تونل های پخت ) می باشد از همین رو طول الیاف پشم سنگ آن بسیار زیاد است.
عایق پشم سنگ میتواند مانع از انتشار 70 درصد صدا در محیط باشد. این عایق توانایی جذب نویزهای موجود در محیط را دارد و با انتخاب مناسب پشم سنگ در ضخامت و دانسیته مشخص شده میتوان بیشترین بهره را از این عایق برد.
همچنین عایق پشم سنگ انعطاف پذیر است و نصب آن در حالت های مختلف بسیار راحت است. این عایق به دلیل ساختاری که دارد مانع از نفوذ حشرات و موجودات موذی میشود به همین خاطر میتوان تا مدت بسیار زیادی از آن استفاده کرد.
عایق صوتی پشم سنگ رسانای برق نیست همچنین سازگار با مواد است و خاصیت خورندگی ندارد. از همین رو با آسودگی خاطر میتوان از آن استفاده کرد.

موارد استفاده از عایق صوتی پشم سنگ در دستگاه ماینر:

از عایق پشم سنگ میتوان در ساخت باکس های صداگیر ماینر ، در ساختار لوله های خرطومی ماینر که هوای فن های ماینر را منتقل میکنند و در اتاقی که ماینرها فعال هستند استفاده کرد.
بهترین روش برای عایق کردن صدا استفاده از پشم سنگ برای ساخت باکس های صداگیر ماینر است.

روش ساخت باکس صداگیر ماینر با استفاده از پشم سنگ:

باکس صدا گیر ماینر میتواند از متریال متفاوتی (چوب یا فلز) ساخته شود. مهمترین مورد برای ساخت این باکس ضخامت و دانسیته پشم سنگ است. هر چقدر دانسیته و ضخامت پشم سنگ انتخاب شده بیشتر باشد ، توانایی جذب صدای بالاتری دارد.
باکس ماینر در مدل ها و ابعاد متفاوتی میتواند ساخته شود و این موضوع بستگی به نوع ماینر و ابعاد ماینر دارد .کاربردی ترین نوع سایلنت باکس ماینر ، سایلنت باکس تکی است که برای محیط خانه و یا اداره استفاده میشود.
برای ساخت باکس صداگیر ماینر چوبی میتوان از دستگاه cnc استفاده کرد تا ابعاد جعبه به صورت دقیق برش داده شود. سایلنت باکس ماینر باید به روشی تعبیه شود که هم جریان هوا درون باکس ایجاد شود و هم عایق صدا باشد به همین خاطر 2 سوراخ (همسان با قطر فن های ماینر ) در مجاور هم روی جعبه ایجاد میکنیم تا جریان هوا درون جعبه ایجاد شود و مانع از آتش سوزی در باکس شود. سپس ورودی و خروجی این سوراخ های ایجاد شده را با لوله خرطومی می پوشانیم .با این کار هوا درون باکس جریان پیدا میکند.
نکته مهم برای عایق کردن جعبه صداگیر ماینر این است که تمام قسمت های جعبه (کف جعبه ، در جعبه ، دیواره ها )همه از عایق پشم سنگ پوشیده شود تا از لرزش احتمالی دستگاه نیز جلوگیری شود.

ماینر باکس

برخی از باورهای غلط درباره استفاده از ماینر:

حذف فن ماینر :

باور غلطی که برخی از مردم درباره فن ماینر دارند این است که تصور میکنند با قرار دادن دستگاه در محیط سرد و خنک و حذف فن میانر میتوانند سر و صدای دستگاه را تا حد امکان کاهش دهند . اما این روش نه تنها به ماینر آسیب میزند حتی ممکن است موجب آتش سوزی در خود دستگاه شود.

جایگزین کردن فن با سرعت کمتر:

برخی از افراد تصور می کنند که با جایگزین کردن فن جدید با سرعت کمتر میتوانند از سر و صدای زیاد جلوگیری کنند. با این کار گرما نمی تواند از دستگاه خارج شود و موجب آسیب می شود

قرار دادن دستگاه در فضای باز:

به دلیل وجود گرد و غبار در هوا دستگاه ماینر نیاز به تمیز کردن دارد . در صورتی که ماینر را در فضای باز قرار دهیم ، ماینر باید زودتر از زمان مقرر تمیز شود و به نگهداری بیشتری نیاز دارد.

بهترین مدل عایق صوتی پشم سنگ برای استفاده چیست؟

توصیه ی ما به شما استفاده از عایق پشم سنگ تخته ای با ضخامت 5 و دانسیته 100 است. اما انتخاب عایق صوتی پشم سنگ بسته به نیاز شما و تعداد ماینر استفاده شده متفاوت است. برای دریافت مشاوره رایگان کافی است با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نکات نصب پشم سنگ:

برای نصب پشم سنگ بهتر است به موارد زیر توجه کنید.
_ استفاده از دستکش مخصوص
_ استفاده از کلاه و عینک
عایق صوتی پشم سنگ ممکن است در برخی از افراد موجب خارش و حساسیت شود که البته در صورتی که تماس با عایق قطع شود علائم هم از بین می روند.

کلام آخر:
در این مقاله با علت صدای زیاد ماینر و همچنین راه حل کاربردی آن یعنی استفاده از پشم سنگ آشنا شدیم . نگین عایق سپاهان علاوه بر عایق ماینر، در زمینه های دیگر مربوط به عایق کاری فعایت میکند و شما میتوانید از طریق شماره زیر با مجموعه ی ما در زمینه عایق کاری همکاری کنید.
09120686254

در صورتی که این محتوا برای شما مفید بود آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتساپ
چاپ محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محصولات
آخرین نوشته ها

جهت دریافت مشاوره و خرید پشم سنگ با ما در تماس باشید.